maandag 20 juni 2016

Recensie Mel Wallis de Vries | Shock

Shock is de nieuwste superspannende YA-thriller van thrillerkoningin Mel Wallis de Vries. Stel je voor: je beste vriendin verdwijnt na een schoolfeest. Alleen haar fiets en haar bebloede jas worden gevonden. Je wordt verscheurd door verdriet, maar ook door angst. Wat is er die avond met haar gebeurd? Pas na maanden lukt het je om je leven weer op te pakken. Maar dan keert de moordenaar terug. En dit keer komt hij voor jou. Kun je nog vluchten? Of is het te laat? De waarheid blijkt nog gruwelijker dan je had gevreesd.





Mel Wallis de Vries, al jaren de beste auteur in het genre young adult. Alle boeken die ik heb gelezen, las ik in één ruk uit. Shock was daarop zeker geen uitzondering. De boeken van Mel lezen heerlijk weg, de hoofdstukken zijn niet lang.

Je leest het verhaal van de 4 vriendinnen van de vermiste Emma. Zij gaan op vakantie, ondanks dat ze Emma erg missen. Ze proberen er een leuke vakantie van te maken, maar er gebeuren vreemde dingen. Alles wijst erop dat de vermeende moordenaar van Emma ook in Frankrijk is. Wat is er eigenlijk gebeurd met Emma? Wat gaat er met deze vriendinnen gebeuren? En wat hebben zijzelf eigenlijk te maken met de vermissing/moord op Emma? Iedereen heeft zijn eigen geheimen...
Ieder hoofdstuk lees je het vanuit het perspectief van één van de meiden. Ook komen er veel krantenartikelen aan bod waarvan je soms juist nog meer vragen krijgt.

Shock is een spannende jeugdthriller. Het is zo opgebouwd dat je alles meteen wil weten. Je rust niet vóórdat je de dader te pakken hebt ;-)
Ook kan ik niet beloven dat het bij één slachtoffer blijft.. Gaat er nog iemand dood? Of zijn ze net op tijd...

Ik vond het een erg leuk boek om te lezen. Het is geen heel dik boek, dus als je een snelle lezer zoals ik bent heb je het wel zo uit. Klein minpuntje; er staan foto's van de hoofdpersonen zodat je weet wie wie is. Ikzelf gebruik altijd mijn eigen fantasie en ik vind het jammer dat dit stukje dan niet geprikkeld werd. 

Ik geef dit boek 4 sterren

Titel: Shock
Auteur: Mel Wallis de Vries
Uitgever: De Fontein
Genre: Young Adult/Thriller
ISBN: 9789026136689
Uitvoering: Paperback
Aantal pagina's: 256
Uitgave: Oktober 2014



5 opmerkingen: